Mozatris

Mozatris

Mozatris is een game waarbij je een mozaïek compleet moet maken. Het doel van het spel is geen steen meer over te hebben. Dat kun je bereiken door horizontaal een mozaïek te maken. Dit moet zonder dat je het plafond raakt. Het lijkt op Tetris maar is vele malen moeilijker. Dit spel is gemaakt voor de Game Maker Wedstrijd met als thema Blokken.

download

url

http://www.game-maker.nl/forums/topic,41029.0

reageer:

Voeg een reactie toe.
Jury GMW #18 (op dinsdag 05 mei 2009 om 15:04)

MozaTris is een simpel, maar leuk spelletje. Deze variant op Tetris is leuk bedacht. Wel is het wat lastig om te spelen omdat je op allerlei kleuren tegelijk moet letten; sommige juryleden hadden het idee dat het voor een groot deel een kwestie van toeval was hoe goed je als speler presteert. Als je één foutje maakt in een rij zit je eigenlijk direct een rij hoger. De graphics van het spel zelf, de blokjes, zien er erg goed uit; een beetje verschillend en had een "handgetekende" uitstraling. Wel stonden veel blokjes scheef. De rest van de graphics was eigenlijk vrij standaard en dat is jammer. Intro is wel mooi. Er zijn wat taalfouten ontdekt. De conclusie is dat het een leuk spelletje is geworden, dat netjes bugvrij is uitgevoerd, maar toch was het het net niet.

Shimert (op donderdag 16 april 2009 om 19:40)

In de help staat het wel uitgelegd maar het belang van de verticale blokjes zul je pas later beseffen. Je moet dus van de rij eronder de 'verkeerde' blokjes proberen weg te spelen wanneer je de eerste blokjes van een nieuwe rij legt. Als je dit bij alle blokjes hebt gedaan moet je de rij eronder verder opvullen en erop letten dat wanneer een blokje niet 'past' (meestal bij de laatste een een-na-laatste van de voltooide mozaiek) erboven moeten komen maar wel verticaal moeten aansluiten. En wanneer je dit allemaal doorhebt kun je de puzzel oplossen. Dat heb ik nu dus gedaan op makkelijk en langzaam Volgens mij is het behoorlijk goed voor je redenatievermogen vooral op snelheid is echt snel beslissen vereist.

Shimert (op donderdag 16 april 2009 om 19:27)

Nou ik vond het eerst een beetje raar, en daarna veel te moeilijk en nu probeer ik het alsnog ook al is het me nog niet gelukt. Je moet letten op horizontale aansluiting en tegelijk ook op verticale en daarom wacht je dus constant op een blokje met de juiste volgorde. En daarbij komt dat wanneer je een verticale fout hebt je weet dat het blokje eronder er zal blijven staan en dat je daarom met de rij eronder nog meer problemen zult krijgen. Terwijl een horizontale fout al betekend dat je je op de rij erboven moet gaan richten en dat je speelveld stijgt waardoor je minder bedenktijd hebt. En daarom is het een moeilijk spelletje. Verder vind ik het wel goed in elkaar zitten, maar zeker niet vergelijkbaar met tetris omdat dit veeel ingewikkelder is...

© 2010 Lemio.nl, contact, rss-feed, by Geert Roumen, Xhtml valid